RSS
Write some words about you and your blog here

MSSD OLAHRAGA..

Salam semua...alhamdulillah bersyukur ke hadrat dgn limpah kurnianya dpt lg ana menghirup udara segar dimana bila2 mase saja ALLAH akan menarik nikmat itu. Selain itu, ana masih dlm dua nikmat paling besar bg seorg muslim iaitu IMAN & ISLAM.

Alhamdulillah, ana nk cerita tentang pertandingan Olahraga peringkat MSSD. Kami (ana, adam,saifullah,mursyid,miqdad,shidad & shahril) bertolak dr sekolah dalam pukul 7:30 pagi. Setelah sampai kami menunggu giliran Saifullah & Shidad utk bertanding dalam acara Rejam Lembing. Setelah lama menunggu akhirnya habis juga acara mereka. Alhamdulillah Shidad dapat no 4.

Dalam masa yang sama, Mursyid & Miqdad bertanding dalam acara Melempar Cakera. Selepas melempar, mereka datang ke tmpt kami & bagi tahu tentang keputusannya. Miqdad telah mendapat no 4 juga.

Pada sebelah petang pula, ana & Ammar telah bertanding dalam acara Melempar Cakera, dalam masa yang sama juga, Adam & Shahril bertanding dalam acara merejam lembing. Sebelum bertanding ada rasa takut sikit kat dalam hati ni. Takut kalah ade & bermacam2 lagi. Ust kata, "kalau hari ni x dapat bawa balik satu medal kene balik jalan kaki". So, teringat je cakap ust, ana kembali bersemangat untuk menang. Balingan pertama ana, ana wat 26.54 meter je. Tapi x pe, sbb ana dalam ranking ketiga dari 32 peserta masa tu. Dalam pertandingan yang ana masuk ni, ana kedua paling kecik lepas Ammar. Lepas lempar sebanyak 3 kali, ana telah masuk ke final dimana 8 org yang terbaik je yg dipilih ke final. Setelah melempar sebanyak 3 kali, alhamdulillah ana mendapat keputusan yang agak memberangsangkan.

Johan acara ni ialah Frederick Gerald dari SAB.
Naib Johan pula ialah Muhd Hamirul (bagong) dari SMIE
Ketiga pula ialah Irfan b Masiri dari SMIH

Setelah di umumkan nama pemenang ana bergambar dengan pemenang. Alhamdulillah ana bertolak balik pada pukul 5:30 ptg.

Ana rasa tu je la cite yg mampu ana ceritakan, semoga agama ISLAM akan tertegak kembali.... ASSALAMUALAIKUM...

1 luahan hati:

Unknown said...

ngee.tak balik jalan kaki.1 pingat je?

Unknown said...

ngee.tak balik jalan kaki.1 pingat je?

Post a Comment

sape nk comment sila klik disini