RSS
Write some words about you and your blog here

LUAHAN SEORANG ANAK

Salam semua...hari ni agak keletihan krn penat bekerja. Baru ku tahu betapa payah nya nk mencari duit bg menyara hidup. Selama ni ku hanya pandai meminta duit dari ibu bapa ku tanpa memikirkan perit jerih mereka mencari duit. Tapi, setelah mencuba mencari sedikit duit, baru ku sedar bahawa susah hendak mencari duit bg menyara hidup ini.

"Ya Allah, betapa bnyk nye dosa ku pd kedua ibu bapa ku. Mereka telah bnyk berkorban utk ku, tapi seperti tiada apa2 yg dpt aku sumbangkan kpd mereka. Aku rasa, aku hanya dapat mendoakan mereka sahaja. Ya Allah, betapa hinanya aku ni. Aku rasa aku lah anak derhaka yg akan memasuki NERAKA mu, tapi aku sngt2 takut nk menghadap-MU dan neraka-MU. Ya Allah, ku mohon supaya mereka redha akan aku dan engkau pun redha sama ku. Aku sngt2 teringin memasuki SYURGA-MU yg indah itu. Ya Allah, kau jadi kan lah aku seorg ank yg bnr2 mentaati perintah ibu bapanya tanpa menangguh2 kan perintah mereka selagi mana perintah mereka tdk melanggar syariat-MU. Ku mohon juga supaya kau kekal kan aku pd jalan-MU. Kau kabulkan lah doa serta permintaan ku ini. Ameen.."

"Mama abah, daku mohon maaf sekiranya selama ini ku bnyk menyusahkan kalian. Tak dgr ckp. Malas nk buat kerja yg mama abah suruh ku buat. Sering buat mama menangis pabila melihat kenakalan ku yg terlampau. Ku tahu, kalian sngt2 sabar dgn kenakalan ku. Aku berjanji akan mengubah diri ku kpd yg lebih baik seperti mana yg kalian mahukan. Ku mohon, kalian senantiasa mendoakan kabaikan ku".

SAYANG MAMA dan ABAH....


~
luahan hati anakmu~

0 luahan hati:

Post a Comment

sape nk comment sila klik disini