RSS
Write some words about you and your blog here

SEMOGA TABAH :(

Salam semua...

Mungkin hari ini hari kesedihan buat diriku...
Ceritanya bermula demikian....

Saat diriku gembira kerana mendapat sesuatu ilmu yang baru di majlis ilmu, ku pulang ke rumah. Setelah tiba dirumah, tanpa berlengah aku terus membuka laptop untuk melihat email, blog, dan facebook.

Tatkala sedang membuka email ku, aku terlihat nama ust Haris Ba'in. Aku membuka email yang dikirim oleh ust Haris dan membaca email tersebut sampai habis. Apabila tiba di satu statment yang berbunyi...

"Kedutaan Malaysia Di Yaman Tidak Membenarkan Univ Al-Iman Memberikan Surat Kebenaran Untuk Sambung Belajar di Univ Tersebut"

habis sudah membaca statment tersebut, mata seolah-oleh mengeluarkan manik-manik kecil dan mengalir ke pipi ku. Hati secara tiba-tiba merasa hiba dan hati pun bermonolog.

"ya Allah...beratnya ujian yang kau berikan kepada ku untuk sambung belajar...ya Allah...kau ringankan lah ujianMU itu"

Subhanallah, terasa diri ini seperti futur yang teramat. Terasa diri ini hanya mampu melambai-lambai negara Yaman tetapi tidak mampu untuk dijejaki. Terasa seperti harapan untuk ke sana telah terhenti.

Namun, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Teringat sebuah lirik nasyid yang berbunyi...

"ujian adalah terbiyah dari Allah, adakah kitakan sabar atau pun sebaliknya"

ya, memang ujian adalah tarbiyah. Namun hati ini tetap berkeras untuk kesana. Walaupun mungkin sekadar belajar bahasa sahaja. Ya Allah, Kau pemudahkanlah urusan kami iaitu para pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran ke sana, ameen.

sekadar coretan hati....


2 luahan hati:

Unknown said...

erkk.sabar la.

~~BatuSuci~~ said...

huhu...insyallah sabar...

Unknown said...

erkk.sabar la.

~~BatuSuci~~ said...

huhu...insyallah sabar...

Post a Comment

sape nk comment sila klik disini